zondag 18 april 2010

1e wedstrijd 2010 : Korschenbroich

De kop is eraf!  Mijn eerste wedstrijd van 2010 is gereden! Deze morgen om 9u vertrokken richting Duitsland. 3uur zenuwachtig liggen hiniken en janken in de auto. Eenmaal ginder ging het al wat beter. Nico Felies was ondertussen ook al goed aangekomen en was al rustig zijn rijsttaartje aan t verorberen. Toen begonnen we aan onze zoektocht: eerst de aanmeldingsstand vinden... 3 keer het dorp binnenste buiten gekeerd om dan eindelijk ons startnummer te krijgen. Dan moesten we nog op zoek naar de start!! In de massa lopers was het doorkomen heel moeilijk.
Uiteindelijk was het uur van de waarheid aangebroken om te starten. Ik stond helemaal achteraan in het peleton. Na de start was er direct een haakse bocht naar links waar alles opéén propte en mijn achtervolging kon beginnen. Na 1 ronde kon ik aansluiten bij een groepke, maar dat hield ik niet vol. De rest van de wedstrijd heb ik alleen moeten afwerken. T was een kort en bochtig parcours. (8 rondjes van 1.2 km). Ik  kwam duidelijk nog veel koersritme te kort. Maar dat is normaal voor een eerste wedstrijd.
Mijn volgende wedstrijd is binnen 2 weken in Düsseldorf, dan ga ik voor mijn eerste marathon sinds jaren.

Concentratie aan de start !