zondag 2 mei 2010

Deze morgen om half zes was het zover. De nacht had lang geduurd, elk uur gezien, heel onrustig en heel weinig geslapen! Om half 7 waren we al op weg naar de gereserveerde parking voor handbikers. De zenuwen gierden door gans mijn lichaam. Nico arriveerde pas om 7u15, met kleine oogjes en volgens mij ook met  veel zenuwen. De opwarming verliep goed behalve voor Nico want zijn voorwiel stond nog los.
De start ...   was drummen met 70 man! Ik werd al gelijk ingesloten en moest vechten om mij vrij te krijgen. Ik zag Nico en Ward links opschuiven naar voor, ik heb dan maar de recherkant genomen om ze bij te benen. De eerste 10km waren moordend. Iedere keer dat ik naar mijn computerke keek wees dat ding meer dan 35km/u aan met pieken tot boven de 40. Tot  halfweg koers heb ik me achteraan in het groepje gehouden, dan ben ik meer naar voor doorgeschoven. De laatste 5 km ben ik kop gaan trekken om te zien wat ik er kon uithalen.
T was een zware koers met veel haakse bochten en we moesten oppassen voor de vele tramsporen. De voorspelde regen viel er pas uit toen we al terug aan de auto waren.
Mijn eindtijd was 1u21min. Mijn eerste marathon mag ik gerust geslaagd noemen, alsook het ganse weekend.