zondag 30 mei 2010

Duisburg marathon .. wat een race




Het begon vannacht al, Nico die een sms stuurde dat hij niet kon komen wegens ziekte. Dus stond ik als enige Belg aan de start. Opwarming ging goed, en door mijn goed resultaat van Dusseldorf marathon had ik een mooie startplaats gekregen op de 5e-6e rij. Daar stonden we dan in de lichte regen  te wachten op het startsignaal.... Maar ... er was een verkeersongeval gebeurd op het parcour, 2 wagens op elkaar gebotst en de start werd telkens met 5 minuten uitgesteld. Uiteindelijk na 30 minuten konden we vertrekken. Rechts van mij hingen ze na 5 meter al op een hoop,.... BANG, BOENK en ik lag ineens op mijn linkerzij. Ik weet zelfs niet wat er gebeurd was, alleen dat ik aan een inhaalrace kon beginnen nadat ik mij terug had rechtgeduwd. Na 10km van achtervolging kwam er 2 man vanuit de achtergrond aansluiten en hebben we dan met 3 het gat op een groepje kunnen dichten. Maar door de zware regenbuien had ik geen rem meer , het nadeel van mijn carbon voorwiel. Ik had beter moeten weten. Na 22 km is mijn licht dan stilaan beginnen uitgaan en heb ik moeten lossen, alleen op pad dan maar. Iets verder kom ik tegen 30 op een kruispunt, niks te zien, ik rechtdoor dus. Begint daar ineens madam de police te roepen  dat het naar rechts was. Zij had niet beter gevonden dan een praatje te slaan in plaats van de koers in de gaten te houden. Tsja eer ik gestopt en gedraaid was, was ik dik 2 minuten kwijt. De weg ging dan gelijk omhoog met iets verder een brug. Ik was wel mijn goede ritme kwijt en het was vechten tot het eind. Eindtijd 1u 30min 10sec.  Goed is iets anders maar de omstandigheden meegeteld valt het best nog mee.