zaterdag 3 juli 2010

LIVE vanuit LOUNY (Tsjechië)


We (Ward, Nico, Ilse en ik) zijn hier gisteren aangekomen, na een kleine 10 uur rijden. Het was een bloedhete en vermoeiende trip. We zijn ons direct gaan inschrijven en zijn het parcours voor de tijdrit van zaterdagmorgen gaan verkennen. We waren allemaal serieus onder de indruk van het zware parcours. We wisten op voorhand al dat er heuveltjes bij waren, maar het leken ons eerder stijle klimmen!!! Nico was zo van slag dat zijn honger over was. hahaha
Vanmorgen om 10u begon de tijdrit van 15km. Nico en Ward startten achter mekaar met 30 seconden verschil, ik startte nog 4 minuten later dan hen.
Ondanks de hitte en de zenuwen viel het allemaal nog beter mee dan verwacht. Het eerste deel van de rit ben ik niet helemaal voluit gaan rijden omdat ik schrik had van de klimmen in het 2de deel. Toen ik aan de klimmetjes begon ben ik rustig gebleven en niet mijn brute kracht gebruikt. Wat niet wil zeggen dat ik compleet dood zat aan de aankomst. Ik kan gerust stellen dat ik deze tijdrit goed volbracht heb. Gisteren gingen wij d'ervan uit dat we niet boven de 25 gemiddeld zouden komen, maar het zou nu rond de 28 gemiddeld zijn. De resultaten zijn ons nog niet bekend gemaakt.
Straks om 18u is het onze 2de koers, het wegcriterium van 1uur + 1 ronde met een mooie steile klim d'erin die we héél dikwijls moeten overwinnen.