zondag 5 september 2010

48u van Oevel

Na een lange rustperiode van 3 weken, ben ik de voorbije week terug rustig beginnen trainen. Vandaag stond er een handbikewedstrijd in Oevel op mijn programma. Ik was benieuwd hoe het met mijn wedstrijdritme gesteld was want op training was het niet veel soeps. Om 13u stond er een tijdrit van 1 km op het programma, waarbij 4 bochten van 90° moesten genomen worden + op het laatste rechte stuk de wind vol tegen. Ik had mezelf overschat en halfweg had ik mijn armen al opgeblazen.
De wegrit (45 min + 1 ronde) was een mooi parcours, 2 lange rechte stukken en 4 bochten van 90 °. Enige nadeel was dat nergens de wind meezat, anders geen klagen over het prachtige weer. De eerste ronde hebben we in groep afgelegd achter een wedstrijdbegeleider, dan konden we onze vliegende start nemen. Ik heb mijn ritme gezocht en geprobeerd dat aan te houden. Het ging goed behalve dat ik problemen had met mijn versnellingsapparaat, dat is dus werk voor de Peter in de komende dagen.

Uitslag tijdrit en wegrit: gewonnen + wat belangrijk is, een goed gevoel na een week trainen.

Nog een dikke pluim voor de organisatie!  Waar ze op het Belgisch Kampioenschap nog 10 officials nodig hadden om er een zooitje te maken van de rondetelling, verliep het hier vlekkeloos met amper 1 teller.



voor meer fotos, klik hier