zaterdag 31 juli 2010

BK Overpelt 2010

Wat een dag! Deze morgen ben ik opgestaan en 10 minuten later stak ik er alweer in. Spasmen in mijn darmen waren van zwaar kaliber deze keer. Uiteindelijk ben ik toch vertrokken richting Overpelt voor het Belgisch Kampioenschap Handbike. Onderweg heb ik nog op t punt gestaan om terug te keren, ik voelde me echt niet goed in mijn vel. Daar aangekomen bleek de organisatie alles goed te hebben geregeld qua parking, inschrijving. De opwarming en parcoursverkenning kreeg ik nog een paar keer een opstoot van misselijkheid en braakneigingen. Uiteindelijk was ik tegen de start al veel beter. Ik ben rustig vertrokken en zat goed in een groepje van 3 man. De laatste ronde heb ik nog 2 aanvallen gepareerd en won ik de sprint van ons groepje. Ik was superblij want ik was 3de geworden in het BK, ik had de bronzen medaille!  Maar toen begon de klucht... we zouden 2 ronden teveel gereden hebben wat voor mij betekende dat ik mijn derde plaats moest afstaan. Echter niemand heeft ons tijdens de race daarover geinformeerd.
Nadien ben ik mij gaan informeren over de stand en bleek ik plots 6de te zijn???? Ik kon mijn oren niet geloven. Toen ik aandrong op meer uitleg, werden de commissarissen kwaad en verweten me dat ik mijn gedane rondjes maar zelf goed had moeten tellen en .. ze vertrokken .... daar stond ik , net zoals alle andere deelnemers die verkeerd geklasseerd waren. Het opgemaakte klassement van de commissariseen kwam totaal niet met de werkelijke stand overeen!!!! Frustratie alom! Ik heb dan mijn boeltje gepakt en ben kwaad vertrokken. Mij zouden ze hier de eerst komende jaren op het BK niet meer zien.
Later op de avond werd mij bevestigd door Johnny Luyten dat ik uiteindelijk als 3de afgeroepen was.
Hijzelf werd 2de, de winnaar in onze categorie was Jean-François Deberg.

meer fotos vind je hier

de volledige uitslag vind je hier.