maandag 20 september 2010

Colmar-Berg wegwedstrijd

Zondagochtend, een paar uur voor ons vertrek naar het circuit van GoodYear, waar de wegwedstrijd doorging, was ik zoals gewoonlijk weer ziek van de zenuwen. Na het ontbijt zijn we direct vertrokken richting Colmar Berg. Eens ginds aangekomen werd ik al een pak rustiger en ik kon zelfs al terug eten. Dan maar naar de start van de dames gaan kijken. Ward en zijn companen waren ondertussen ook al gearriveerd net zoal Wim Decleir en Jurgen De Neve. Voor het eerst was Nico laatst haha ik had hem dus toch nog met iets geklopt.
Een dik uur voor de race ben ik me rustig beginnen opwarmen want mijn armen voelden nog zwaar aan van de dag voordien. Ik had s avonds nog krampen gehad en was bang dat die zouden terugkomen.
Aan de start stond ik achter Nico en ik had mijn eerste wedstrijdhelft op hem afgesteld. Het ging 2 ronden goed maar halfweg ronde 3 moest ik lossen. Dan maar verder op eigen tempo en wachten tot Ward kwam aanpikken. Ik  hoopte dat ik met hem de race kon uitrijden. De volgende ronde waren we al samen, ik wist dat Ward ronde na ronde sterker zou worden en ik mij gewoon moest vastbijten in zijn wiel. De voorlaatste ronde pikten we aan bij een groepje dat ons dubbelde maar dat was mijn doodsteek en ik moest weer alleen verder. De laatste ronde heb ik nog alles gegeven om terug aan te pikken maar het lukte niet meer.
Mijn resultaat is niet wat ik gehoopt had, maar nu weet ik wel hoe zwaar het in Colmar Berg is. Volgend jaar zal ik het me nog wel herinneren.
 De volledige uitslag vind je hier.







meer fotos van de wegwedstrijd, klik hier