zondag 24 april 2011

Rosenau (Fr) EHC

Vrijdagochtend vertrokken we richting Rosenau in Frankrijk voor een trip van bijna 600km. Ginder aangekomen voelde ik me niet echt goed, ik had buikpijn en was misselijk. Was het de stress of iets anders?
Ik ben dan ook maar direkt op bed gaan liggen en na 2 uur wakker geworden. Inmiddels waren Ward, Nico en Frank aangekomen. Nadat iedereen geinstalleerd was in zijn kamer, hebben we met de ganse groep nog genoten van een verfrissing op het terras.
's Anderendaags was het vroeg dag en waren we al voor 8 uur het hotel uit. Er waren 211 inschrijvingen voor de koers en parking vinden zou moeilijk worden.
Daar aangekomen, waren we als eersten bij de inschrijving en toen we buitenkwamen was het er al een drukte van jewelste op de parking. In afwachting van de wedstrijd hield ik me bezig met sandwichkes binnen wringen. Om 11u was de start van de eerste groepen, H3, H4... Onze start was voorzien om 13u15.
Tijdens de opwarming ging het vrij goed, we voelden het aan dat het een snelle koers zou worden.
Omdat ik nr 160 had, stond ik helemaal op de achterste startrij. Nico en Ward stonden ergens halfweg.
Bij het startschot stond ik na een paar meter alweer stil door een voorganger die problemen had met zijn fiets. Eens dat ik daar voorbij was, kon ik aan mijn inhaalrace beginnen. Ik weet nog altijd niet wat er gebeurde maar ik vloog iedereen voorbij. Na ongeveer 7 km zat ik op 50 m van een groep, maar ik voelde dat ik mezelf ging opblazen. Ik heb me dan laten inlopen door de groep achter mij en ben daar een tijdje op kop blijven rijden. Veel samenwerking zat er in deze groep niet. Een paar enkelingen trokken het tempo omhoog, de rest bleef in het wiel hangen. Dan ben ik maar vanachter gaan hangen uit colère, waar ik tot de laatste ronde gebleven ben. Ik voelde me goed en wist dat ik nog overschot had. De laatste 10 km ben ik dan terug op kop gaan rijden. Ook dan was er weeral geen samenwerking vanuit de groep. In de laatste 4km wou ineens iedereen vooraan rijden en werd het serieus gevaarlijk met nog een rotonde in het vooruitzicht. In de sprint van onze groep ben ik nog 2de of 3de geworden. De definitieve uitslag volgt later.
Ik ben benieuwd over ons resultaat maar het belangrijkste voor mij van deze wedstrijd is dat ik er een goed gevoel aan overgehouden heb.