dinsdag 1 mei 2012

Handbike Marathon Hamburg

De marathon in Hamburg is super goed meegevallen. Met een klein hartje en half misselijk van de zenuwen reden we zaterdag al richting Hamburg. De rit naar ginder verliep vrij vlot. Onze Sooi was erbij en wie hem kent, weet wel dat het dan lachen geblazen is. Rond 5 u in de namiddag waren we in het centrum van Hamburg om mijn startnummer af te halen en de perskaart voor Ilse. Het startnummer hadden we direct, alleen voor de perskaart waren we te laat.  Dan naar het hotel waar ik direct op bed ben gaan liggen.. ik was doodop.Geen uitgebreide diner meer voor mij. Ilse en onze Sooi trokken er alleen op uit.
Zondagmorgen, vroeg wakker, verplicht ontbijt en hup de auto in, maar dan ... onze gps had geen goesting, en gaf ERROR aan. Dat was wel paniek, we zaten op een half uur van de startplaats van de marathon. Na wat lieve woordjes van Ilse, bracht hij ons dan toch naar onze bestemming.
Op de parking aangekomen zat de sfeer er al direct in. 
Iedereen had er zin en ik was redelijk rustig. Ilse kon met de hulp van Anette Jeffré haar perskaart afhalen en ik kon me klaarmaken. Tijd voor nieuw probleem: ik kreeg krampen en moest dringend naar toilet.
Toen ik terug kwam, was iedereen al volop aan het opwarmen. Ik had nog juist 10 minuten om me op te warmen, om dan door de massa volk de weg naar de start te zoeken.Aan de start kreeg ik nog een schouderklopje van Errol, hij zei me dat ik een heel goede dag zou hebben en ik mocht niet tegenspreken.. en achteraf gezien .. hij had nog gelijk ook.
De start was heftig en het parcours ging in stijgende lijn met veel tegenwind. De eerste helft zat ik samen met Lars Hoffman, dan is Moyses opgedoken uit de achtergrond met 2 sleepers in zijn wiel. Vanaf dan zijn we met drieën gaan ronddraaien en is het parcours vlakker geworden. In de laatste kilometers heb ik samen met Moyses enige afstand kunnen nemen van de rest van de groep. In de sprint kon ik hem echter niet afhouden.
Ik ben toch tevreden met mijn 5de plaats in mijn categorie. 
Het aangekondigde parcoursrecord werd door de toppers niet verbroken, ze bleven dik 4 minuten boven de tijd, daaruit kon ik voor mezelf opmaken dat ik het niet alleen zwaar gehad had tijdens deze marathon.

artikel op Editiepajot