zondag 3 april 2011

1ste wedstrijd 2011 : Kehl Duitsland

De eerste wedstrijd van 2011 is gereden.
Zaterdag vertrokken we met gans het gezin richting Strassbourg. Het Duitse stadje Kehl ligt net langs de overkant van de Rijn. Na bijna 5 uur rijden waren we ter plaatse. Het hotel, de omgeving en het mooie weer bracht ons al direct in vakantiestemming. De zenuwen voor de wedstrijd werden  bijna verdrongen. Rond 18u was familie Felies ook ter plaatse.  Nico had er echt zin in.
Zondagmorgen ... dag van de wedstrijd ...zoals altijd 't zelfde .... zenuwen, geen eetlust, goesting om naar huis te keren!!
We hadden alle tijd om op te warmen want de wedstrijd was pas om 14 u . Het was een vliegende start achter een auto. Ik zat gelijk goed in een groepje van 5 man. In de derde ronde was er een spectaculaire crach in ons groepje, de koprijder ging uit de bocht en vloog het decor in. Toch wel even verwarrend.
Ik had me voorgenomen om mezelf niet op te blazen in de eerste rondes maar halfweg wedstrijd moest ik toch lossen. .. en dat deed pijn. Ik had eigenlijk meer problemen verwacht bij het bochtenwerk en het schakelen met mijn nieuwe fiets, maar dat viel allemaal redelijk mee. Het valt me wel tegen dat ze me uit het wiel gereden hebben. Ik eindigde 18de van de 36 in het totaal klassement en 8ste van de 14 B-rijders.
Deze koers is om te onthouden voor volgend jaar. Alles was dik in orde daar, ondanks mijn ontgoocheling over mijn eindresultaat.

volledige uitslag klik hier
fotoreportage Ilse klik hier