zondag 10 april 2011

2de wedstrijd van 2011 Korschenbroich

Om 9u vanmorgen waren we al weg richting Korschenbroich, ruim op tijd om de mogelijke drukte ginder voor te zijn. Vorig jaar was het een zoektocht geweest om alleen nog maar ingeschreven te geraken. We arriveerden als eerste op de parking waar we wel meteen weggejaagd werden door een manneke van het rode kruis, maar na wat discussie excuseerde hij zich en mochten we wel blijven staan. Beetje bij beetje kwamen andere ploegen aangezet. Ook mijn zenuwen waren van de partij. Een uur voor de start ben ik toch rustig beginnen opwarmen. Aan de start reden we eerst een gezamelijk ronde om dan definitief te kunnen starten. Bij het startschot vertrok iedereen behalve diegene die juist voor mij stond, hij had problemen met zijn fiets waardoor ik gelijk achteraan in het peleton stak. Voor mij en een collega van Team Medica reed een groep van 3 man waar we probeerden bij aan te sluiten, maar al na de 2 de ronde was er bij hen een valpartij, de laatste daarvan was uit de bocht gevlogen waardoor wij zo goed als stil stonden. De rest van de koers ben ik bij mijn maat gebleven, die het meeste werk voor mij heeft gedaan. De laatste 2 rondes heb ikzelf kop getrokken. In de laatste 300m voor de finish heeft hij me dan welverdiend voorbijgestoken.
Na de koers was er de prijsuitreiking. Mijn compagnon was 5de geworden en stond nog op het podium.
Vico Merklein werd algemeen eerste.


Meer fotos van Ilse, klik hier