maandag 15 augustus 2011

NHC Nettetal 2011

De in mijn agenda geplande wedstrijd in Nettetal had ik alweer bijna geschrapt. Nadat ik vorige week niet had kunnen starten in Lobbach, voelde ik me nog niet helemaal klaar om deel te nemen aan deze race. Ik had 101 excuses om toch maar niet te moeten vertrekken, maar dat was buiten mijn vrouwtje gerekend. Zij had geen oren naar mijn argumenten, verzweeg wat ze op teletekst gelezen had ivm de slechte weersvoorspellingen, zette me in de auto en reed zonder enige aarzeling richting Duitsland. Ook onze Sooi reed mee naar de wedstrijd, wat natuurlijk héél plezant was.
Er waren een 25-tal deelnemers aanwezig.
De start viel me zwaar, ik voelde dat ik kracht tekort kwam en toch serieus teruggevallen was door mijn ziekteweek. Ik moest een groep laten gaan en mijn eigen tempo zoeken. Ik reed zo goed als de ganse wedstrijd met Ward, mijn ploegmaat. In de voorlaatste ronde werden we gedubbeld door de groep waar ik in het begin had willen bijzijn, waar ik kon bij aanpikken en  volgen tot aan de finish.
De koers was 33km met rondjes van 2.3 km. Het was een bochtig parcours met  een mooie helling. Ik eindigde 11ste in het algemeen klassement en 5de in mijn categorie. Ik ben toch wel tevreden met dit resultaat.



Volledige uitslag, klik hier . Meer foto's van Ilse, klik hier